vrijdag 30 december 2011

In het nieuw.

Afgelopen donderdag heb ik de CJW mosquito 1 LV ontvangen en een dag later een pakketje met streamers van Gerrit Elbertse. Niet zo verwonderlijk dus dat ik vandaag even van de mogelijkheid gebruik maak om deze combinatie te testen aan het water. In het nieuw dus. Want ook de onderlijntjes, eigengemaakt van titanium met hierop de “figure eight snap” van Illex, zijn speciaal voor deze hengel gemaakt en dus nieuw. Het fluorescerende nylon lijntje is 16/00 G-line van Gamakatsu en is ook vers van de pers.
De 1 voelt een stuk zwaarder aan dan de 0. Dezelfde streamers zullen te vissen zijn aan deze hengel maar het zal ook goed mogelijk zijn om een slag grotere hiermee te vissen. Dat wordt vandaag gedaan. De bovenste streamer op de foto meet 17 cm en is een nieuwe creatie van Gerrit. Verder de hele tijd de hengel aan het testen geweest door verschillende vormen aan kunstaas te vissen.

Even een opsomming wat goed bevalt: Pako PS, Pako 6, spinners met een indianablad rond de 25 cm, spinners met een terribleblad van 35 mm, eerder geteste streamers rond de 12 cm, plugjes van Illex waaronder de Cherry, Cherry DD, Chubby, Squad minnow 65, DD Squirrel 67 en een Hornet van Salmo. De 4 inch saltshaker gemonteerd op een 5 grams jigkop.
Ik krijg 3 aanbeten op de grote streamer die alle worden gemist. De rest van het kunstaas blijft visloos. De grote streamer is prima te werpen met de 1LV maar de hengel zou wel eens geen body genoeg kunnen hebben om de haak te zetten. Dit wordt verder onderzocht. Maar van de aanschaf van deze hengel krijg ik geen spijt. Later meer. Op de blogs van Peter, Gerrit en Peter V is reeds meer informatie te lezen over de mosquito 1LV.

Ik noem het materiaal bij naam. Niet omdat zij (CJW, Illex, snoekstreamers.nl....)mij sponseren maar slechts omdat dit materiaal in de praktijk heel goed bevalt. Een onafhankelijk mening dus. De kans bestaat dus wel degelijk dat dit materiaal de lezer ook goed zou kunnen bevallen.

1 opmerking:

  1. Klaasjan,
    Welkom in de club 1lv van Cjw,proficiat met de goede aankoop.
    ik kom zodag terug naar nederland met de cjw 3lv en ga je raad opvolgen en vissen met een 10 grams kopje met kopyto shad.resultaten lees je op mijn blog
    groeten Peter

    BeantwoordenVerwijderen