maandag 18 september 2017

Fairplay rapier en CJW the Edge.

Twee ultra lichte hengeltjes van bouwers die weten waar ze het over hebben. Heerlijk een paar uurtjes mee aan het vissen geweest samen met Robert en redelijk goed gevangen. Alleen baars deze keer terwijl een snoek ook heel goed mogelijk is.


We hebben om en om met beide hengels gevist om zo een indruk te krijgen van het materiaal. En hoewel ze fysiek gelijk zijn in lengte en werpvermogen voelen ze toch heel verschillend aan. Zo heeft de rapier meer massa en is de edge weer wat sneller. De buiging is identiek. Ook in werpvermogen ontlopen ze elkaar niet veel.

Aan het eind van de visdag zijn we beide tevreden met onze eigen hengel en de keuze die we gemaakt hebben. Twee vissers twee meningen met één gedeelde passie het ultralicht spinnen op roofvis.

3 opmerkingen:

  1. zo is het maar net, Klaasjan, de passie staat voorop.

    Ik ben ernstig vertraagd met het schrijven van een blog-verslagje van ons ul visavontuurtje, bedankt voor jouw verslag!

    Robert

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een mooie visdag KJ zo samen met Robert en met mooie hengels en ik ben blij dat jullie ook tevreden zijn met je eigen keuze in spinhengel. Daar draait het tenslotte ook om en dan krijg je automatisch ook vertrouwen in je eigen materiaal. Ik ben er van overtuigd dat er nog wel meer verschillen zijn, maar die zijn op een paar na alleen ''gevoelsmatig'' te onderscheiden en daar zit ook meteen het gevaar om daar een oordeel over te vellen, omdat dit ook op de grens zit van persoonlijke voorkeuren.
    Zo heb ik van Robert vernomen dat Fair Play bezig is met een 1 grammer te ontwerpen, persoonlijk denk ik dat het wat te ver doorschiet allemaal.
    Maar goed ik heb een tijdje terug ook een speciale F.P. korsthengel in de handen gehad voor de voorn. Alleen de haak en korst zijn het werpgewicht. Ik ben wat gewend als Fair Play liefhebber natuurlijk , maar ik had best wel wat moeite met het wel hele zachte karakter van de hengel, maar een ander kan er wel helemaal van uit zijn bol gaan. Zo zie je maar weer, over smaak valt niet te twisten!

    Groeten, Lolle

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heb ook nog zo'n licht FP-hengeltje, ooit gekocht als puber in 1973 bij Jan Schreiner in de winkel. Je berichtje inspireert me om er weer eens mee te gaan vissen. Heb zelf sinds kort ook een visblog, nodig een ieder die hier langs komt van harte uit mijn blog eens te bezoeken. Groet, Martin.

    BeantwoordenVerwijderen