zaterdag 2 april 2011

Te licht opgevat.

Met een blikje gezoete mais wordt er op een bekende vijver gevist op karpertjes. Kleine knolletjes tussen de 40 en 60 cm. Ik ben hier in geen 15 jaar geweest. In mijn studententijd was dit een fijne plek om op een gemakkelijke manier karpertjes te vangen aan de matchhengel. Omdat één doel dit jaar het vangen van een karpertje is aan de feather 4 toch maar weer eens geprobeerd.
Geen omgeving waar ik graag in vis. Het gaat namelijk om een stadsvijver omringd door huizen en flats. Op het grasveld worden de honden uitgelaten en waar geen hondenpoep ligt ligt wel ganzenpoep. In de rietjes langs de kant liggen enkele dode karpertjes en restanten van een heftig avontuurtje van de afgelopen nacht. Aan de relatief kleine vijver zitten zeker 15 vissers die veelal met elektronisch piepers een aanbeet afwachten. En die piepers moeten geregeld gecontroleerd worden....
Twee jonge vissers hebben het beter bekeken en weten de één na de andere vis te vangen. Zij vissen met mini-boilies en tompoes aan de pen en methodfeeder die vlak tegen de kant wordt gepresenteerd. Zij weten te vertellen dat mais niet meer wil hier op de vijver. En ik heb alleen mais bij me.
Er wordt 2 uurtjes heerlijk in het zonnetje gevist voordat ik naar het werk ga. Er is genoeg activiteit te zien op mijn voerplek maar op geen enkele aanbeet kan geslagen worden. Veel lijnzwemmers en blankvoorns die het mais verplaatsen. Van de laatste weet ik twee te vangen. Ik kom hier beter voorbereid terug.
Ik heb de hele tijd gezelschap aan een rode kater met slechts 3 poten. En ik ben geen kattenliefhebber maar straal dat kennelijk niet uit. Hij ligt de hele tijd onder mijn stoel en komt zo nu en dan even in actie als ik dat ook doe om het aas te verversen.

3 opmerkingen:

  1. De dagen die het mist succesvol zijn leveren toch soms de mooiste verhalen op, Klaasjan.

    Ik heb meegeleefd en ook meegenoten.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat gezellig zo'n rooie kat!! (haha)

    Flap

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo'n vijver is niet echt een uitdaging om in te vissen maar met het geschikte materiaal en de nodige aanbeten toch heel leuk om zo nu en dan eens heen te gaan. Beter een rode kat dan een rode poes.

    BeantwoordenVerwijderen