maandag 10 juli 2017

De overstort vervolg...

Zoals gezegd heb ik de CJW feather 4 brasemhengel meegenomen naar de overstort vijver na de ervaring van de afgelopen keer. Ook nu weer wordt gevoerd met 2 mm vispellets en gevist met een zachte kattenbrok uit blik. Deze combinatie bevalt mij op cultuurwater heel goed. Omdat de gevangen karpers tot 50 cm gaan wil ik het proberen met de brasemhengel.

Het eerste karpertje trekt de hengel helemaal krom.


Ook nu gaat het weer om een schubkarper tegen de 50 cm. Geweldige sport op deze hengel.


En zo vang ik in drie uur tijd toch weer 10 karpers bij elkaar. Geen verkeerd resultaat. Er kwam ook nog een rijenkarper tijdelijk boven water.


De proef met de brasemhengel is dus goed gelukt. Om de haak goed in de vlezige karperbek te zetten moest toch met beleid worden aangeslagen. Ik heb een paar aanbeten gemist omdat ik dat niet deed. Kwestie van even wennen aan deze hengel. Hoewel het experiment is geslaagd gaat toch mijn voorkeur uit naar de CJW CSL xlight voor deze visserij.

3 opmerkingen:

  1. Prachtige vangsten, Klaasjan! Die brasemhengel van "het andere merk" buigt ook mooi, hoor ;-)

    Wat leuk dat er een rijenkarper tussen zat!

    Robert

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh ja, ik ga het daar binnenkort eens met de swingtip heavy en een baitrunnertje proberen.

    Robert

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Klaasjan, jij hebt in ieder geval een lekker kromme hengel in je handen gehad, dat kan ik de afgelopen week niet zeggen..!! Tight lines, Groet, Tom

    BeantwoordenVerwijderen