maandag 17 oktober 2011

Uitwaaien na het werk.

Op de vrijdagmiddag neem ik mijn kans maar graag waar om te gaan vissen vanuit het werk. De spullen liggen al klaar in de auto. Veel meer dan een hengel voorzien van molen, een opvouwbaar schepnet en een vliegvisvest met allerlei hulpmiddelen is het echter niet.
Bij het water aangekomen wordt het vliegvisvest aangetrokken, het schepnet met een zware wartel aan één van de ringen van het vest bevestigd en de opgetuigde hengel wordt in de hand meegenomen. Er kan direct gevist worden.

Na tien minuten heb ik al twee kleine snoekbaarzen gevangen. Dat geeft vertrouwen maar is geen garantie op succes zoals blijkt. Na ruim een half uur volgt de derde vis die op de foto gaat en ook gelijk de grootste is voor vandaag. De vierde vis wordt tegen het donker gevangen en verder geen enkele aanbeet gehad wat ik hier niet had verwacht.
Tijdens een prachtige dag even lekker uitwaaien langs het water en toch 4 snoekbaarzen vangen in 2,5 uur tijd doet de mens weer goed. Maar wat voelt het koud aan zo aan het einde van de middag. Daar was ik niet op gekleed. Volgende keer wat meer aandacht hieraan besteden en een thermojas meegenomen.

1 opmerking:

  1. Kiek mor oet, dast nait zaik wordst.
    Aal dat gekleum bie 't wotter.

    FLap.

    BeantwoordenVerwijderen