zondag 17 oktober 2010

ABU Revo STX werpreel.

Sinds de introduktie van deze reel in Nederland vis ik ermee op roofvis. En de reel bevalt heel goed. Geen uitgebreid verslag in dit verhaal. Slechts een praktijk oordeel van mijn kant. Voor meer gedetaileerde informatie zie onderstaande link.

Uitgebreide test

Als je interesse hebt in het uit elkaar halen van deze reel dan is de volgende link ook wel interessant.

Onderhoud

Voor het verticalen zocht ik een low profile reeltje met een laag eigen gewicht die toch degelijk aanvoelt. Low profile houdt in dat de reel zich dicht op de hengel bevindt en daardoor gemakkelijk vast is te houden. Het geven van lijn of het blokkeren van de spoel door hierop met de duim te drukken is heel gemakkelijk te doen. Het laatste kan nog wel eens nodig zijn als er van het talud af wordt gevist en de reel in zijn vrijstand staat. Bij een aanbeet druk je even op de spoel en de haak kan worden gezet. Na een draai aan de slinger is de reel weer volledig operationeel.
Daarnaast zou het reeltje ook voor het werpen van niet al te zwaar kunstaas worden gebruikt icm een lichte baitcaster. Denk daarbij aan softbaits en jerkbaits tot 40 gram.

De Revo STX heeft mij nog nooit in de steek gelaten en na duizenden worpen en tientallen uren verticalen werkt de reel nog even perfect als in het begin. Ik kan deze Revo STX van harte aanbevelen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten