zondag 10 oktober 2010

Weer scoort de dropshot.

Ook vandaag na werktijd nog een paar uurtjes gevist met de dropshot montage op de CJW mosquito 0. Het was niet wild maar toch werden wel weer de nodige vissen gevangen.
Mijn aaspresentatie is erop gericht om het shadje zo gewichtsloos mogelijk te presenteren. Dat houdt in: het gebruiken van een zo licht mogelijk loodje onderaan de lijn om vissen die aanbijten bij een strakke lijn zo weinig mogelijk weerstand te geven. De meeste vissen worden echter gehaakt als de spanning even van de lijn wordt gehaald wanneer de hengel iets naar het aas toe wordt bewogen. Het shadje zakt naar de bodem of fladdert er net boven en de vis hapt toe.
Ik heb slechts zelden een misser of losser en meer dan 95 % van de gehaakte vissen zit met de enkele haak voor in de bek gehaakt waardoor het onthaken een peuleschil is. Ook vissen die slechts 3 keer langer zijn dan het shadje worden zo gehaakt.

Ik kan het vissen met de dropshot iedere kunstaasvisser op snoekbaars en baars aanraden om deze manier een serieuze kans te geven.


1 opmerking:

  1. Hoi KJ,

    even een kleine reactie van mij. Ik ben een leek wat betreft het vissen, maar vind het wel altijd erg leuk om je blogjes te lezen.
    Dus ga zo door.

    Groetjes Eltjo Flap

    BeantwoordenVerwijderen