donderdag 17 juni 2010

Pakketje met spinners in de brievenbus van Alex.

Op flitsendnylon.nl zijn een aantal leden regelmatig in de weer met een ultralichte spinhengel. Twee van die leden komen uit Friesland en daar vis ik dan ook wel eens mee. Beide maken zij hun eigen kunstaas en beheersen dat tot in de perfectie. Iets wat niet nodig is zul je niet vinden op hun kunstaas. Hun spinners zijn netjes afgewerkt met een stukje krimpkous om de wikkeling van het oog zodat de lijn daar niet achter kan blijven haken en afbreken. Alles functioneel.

Als ik dan ook gisteravond laat het volgende berichtje krijg van Alex is mijn dag alweer helemaal goed.

Hoi Klaasjan,

Ik wil je nog wat testmateriaal opsturen: spinners in de wat kleinere maten (vergeleken met die ik eerder heb opgestuurd). Ik heb het volgende ingepakt (allemaal 'indiana's): #1 (1x), #2 met vlieg (1x), 2 maal #3 en 2 stuks #4. Ook doe ik er een experiment bij, een tandemspinner (#2 en # 3). Kan denk ik op een 4 of 5 grammer ofzo. Ik heb de tandem gemonteerd met een splitring in het midden. Vanuit de gedachte van zo weinig mogelijk hefboomwerking, soepel werpend, en eventueel even mooi te laten dwarrelen tijdens het binnenvissen. Misschien is het niks, en zwabbert het alle kanten op, maar misschien werkt het ook wel. De splitring verbinding tussen haak en spinner geloof ik in ieder geval wel in. het spul zit in doosjes, op de twee grootste spinnertjes na, die zitten erbij in een zakje.

Ik ben benieuwd wat je ervan gaat vinden, en hoe ze het doen op jouw lichte spinhengels. De # 1 vind ik zelf eigenlijk te klein. het is te doen op de rapier, maar persoonlijk wil ik de spinner iets meer voelen (trekken) tijdens het vissen. Ik denk dat voor mij de 2 en 3 de spinners worden voor de rapier, en de 4 en 5 voor de vijf grammer.

Morgen gaat het op de bus.

groet,

alex


Lolle en Alex zijn beide liefhebber van Fairplay spinhengels. Lolle vist met de titanium 4 en 8 grammer en Alex vist met een grafiet 5 grammer voorzien van NT oogjes. Ook bezit hij sinds kort een rapier die geheel is afgebouwd naar zijn wensen. Geweldig mooi materiaal. Zoals eerder te lezen ben ik meer gecharmeerd van CJW. Maar het zijn allemaal hengels die passen bij de manier hoe iemand vist en welke eigenschappen er in de hengel worden gezocht. Goed en slecht bestaat in zo'n geval niet eerder beter en best, wat voor een ieder dan ook verschillend zal uitpakken.

Een mooi klusje voor de komende losse uurtjes als er niet een wat langere vissessie gehouden kan worden. Want het vissen vanuit de bellyboot begint ook steeds meer te kriebelen. Ik ben dan ook bezig met een doorstart van de bellyturiers maar daarover later meer.



Ik zie dat de foto niet helemaal duidelijk is geworden. De spinners zijn goud, zilver, zwart of wit van kleur. De tandemspinners en 3 andere hebben een getrommeld blad waardoor deze tijdens het draaien nog meer trillingen af zal geven. Of dat ook meer vangt is moeilijk te bewijzen maar ik geloof er wel in.

1 opmerking:

  1. Wat een "snoepgoed", die spinners!
    Alvast veel plezier. Zal wel lukken, hè?!

    Leuke naam overigens: "bellyturiers". Leuk bedacht, haha!

    BeantwoordenVerwijderen